Българското сопрано Соня Йончева се върна в мадридската опера „Театро Реал“, където „спаси“ трагичната героиня Стефана от операта „Сибир“ на италианския композитор Умберто Джордано.
Снимки © Javier del Real/Teatro Realи Toni Bofill/
Постановката затвърждава ангажимента за възстановяване и представяне на забравени или непознати за днешната публика опери както от страна на “Театро Реал“, така и на самата Соня Йончева. Диригент на операта в концертен вариант бе съпругът на сопраното Доминго Хиндоян.
Луиджи Илика е автор на либретото на „Сибир“,но също и на някои от най-популярните и успешни опери от края на XIX и началото на ХХ век, сред които „Тоска“, Бохеми“ и „Мадам Бътерфлай“ на композитора Джакомо Пучини.
Въпреки че сюжетът на Сибир не е част от конкретно литературно произведение, Илика е вдъхновен от книгите „Записки от мъртвия дом“ на Фьодор Достоевски и „Възкресение“ на Лев Толстой. В постановката е запазен преобладаващия оперен сюжет от онези години: красива и съблазнителна куртизанка (сопрано) търси изкупление чрез любовта на благородник (тенор), като се превръща в жертва на коварен интригант (баритон), който също я обича.
Високоволтажен рецитал в Барселона
В края на април Соня Йончева дебютира в барселонската опера „Театре дел Лисеу“ с рецитал на някои от най-известните арии на Пучини и Верди. Найден Тодоров дирижира симфоничния оркестър на оперната зала. Операта в Барселона представи дебюта на Йончева като „високоволтажен рецитал и великолепен глас за колекционери“. В края на юли 2022г. сопраното се връща в Барселона за участие в операта „Норма“ на Винченцо Белини.
0 Коментара