Васил Петров отново ще превърне НДК в елитен джаз клуб за второто издание на спектакъла си „Синатра:Вегас“, създаден в завладяващия дух на 60-те години.
В елегантното шоу на 12 ноември в Зала 1 певецът ще представи авторски аранжименти на вечните хитове на Франк Синатра, а негови специални гости ще бъдат американската блус и соул звезда Брус Джонсън, поппевецът Орлин Павлов и очарователната Михаела Филева.
Неповторимата атмосфера на Лас Вегас ще бъде допълнена от кабаре балет в пищни сценични костюми, създадени по дизайн на Кремена Халваджиян. Месец преди шоуто известната стилистка разказва за работата си по фееричните рокли с пайети и ресни, за класическите фракове и короните с пера на момичетата, които ще танцуват до Васил Петров на сцената на НДК.
Снимки: Вера Петкова
Кремена, какви ще са костюмите в мегаспектакъла на Васил Петров „Синатра: Вегас“ 2 – класически, в стила на Лас Вегас от 60-те години или модерни?
Както всички знаем, шоубизнесът обича блясъка. Но спектаклите в Лас Вегас от 60-те години са не просто бляскави, а и изключително помпозни. Един океан от перушина, камъни, орнаментика, ресни, пайети. Спектакълът „Синатра: Вегас“ ще пресъздаде духа на онези години и ще го направи с много класа.
Създадох дизайна на костюмите за трите основни танца на балета като се придържах към цветовете и моделите, характерни за Вегас от 60-те. Направих обаче по-нестандартен прочит на материите и детайлите.
Основната визия ще е класическа, бяла. Васил Петров много я харесва, на мен също ми допада. В първия му спектакъл „Синатра: Вегас“ момичетата от балета са с бели костюми и ветрила. В предстоящото шоу ще запазим цвета, но ще надградим костюмите с перушинести опашки от марабу и с корони.
Какво представляват тези корони?
Всяка е изработена ръчно от 12 бели, богати пера, а в основата й са вградени блестящи камъни. Съществуват различни начини на захващането на перата – те може да са разположени в кръг, като букет, или да са под формата на ветрило. Спрях се на втория вариант, защото за мен ветрилото е много по-красиво. Внимателно обмислихме конструкцията на самите корони – тя не бива да е прекалено голяма и тежка, за да не пречи на момичетата да танцуват.
А останалите костюми? Ще видим ли нещо необичайно на сцената на Зала 1 в НДК?
Да. За един от танците ще имаме класически фракове, типични за кабаре балета във Вегас, но без ръкави и с много симпатични златисто-жълти орнаменти, ширити, пагони и ресни. Ще добавим и ръкавици през пръста. За къде сме без ръкавици?!
По-любопитното е, че ще създадем фраковете от материя, от която повечето хора биха си ушили зимно яке. Става дума за неопрен със силен лак ефект. На първо четене този плат изглежда неприемлив, но всъщност е перфектен. От една страна неопренът дава много хубава линия на фрака, придава му плътност и твърдост. От друга лак ефектът го прави много бляскав и подходящ за сцената.
За трета визия на балета с Васил Петров и мениджъра му Маргарита Тошева избрахме отново класика – червена рокля, в която обаче също ще има нестандартни елементи. Едната й половина ще е от пайети, а другата – от ресни, които елегантно следват движението на тялото.
Спомена бяло, черно, червено. Има ли обаче цветове, които не са подходящи за подобно шоу?
Лилавото, например, е много красиво, но е ужасно за снимане, защото е съчетание от два цвята. Пред камерата или фотообектива то задължително или синее, или в червенее. Затова го избягвам.
Обикновено асоциираме кабаре балета с по-малко плат и повече плът. Колко секси ще са балерините в спектакъла?
Васил Петров държи на стила и финеса, и когато обсъждахме костюмите за шоуто, стигнахме до извода, че и двамата не искаме на сцената да има прекалено много еротика. Един кабаретен костюм може да бъде изключително красив и секси, без да е излишно разголен.
Би ли разказала повече за аксесоарите и бижутата в „Синатра: Вегас“ 2?
Обувките за всички момичета от балета Funky Monkeys са еднакви, с каишка, която придържа крака и са на среден ток, най-удобният за танци. Ще ги пръснем с брокат или ще ги обшием, за да имат и те блясък. Бижута не предвиждам, защото самите костюми са достатъчно ефектни. Но няма да пропусна типичните за Лас Вегас от 60-те години цилиндри – ще бъдат малки черни или златни.
Би ли разкрила някой малък, но важен детайл около костюмите, който не се вижда с просто око?
Предполагам, повечето момичета, които танцуват, знаят, че няма нищо по-добро от мрежестия чорапогащник в телесен цвят. Балерините в спектакъла „Синатра: Вегас“2 ще носят точно такива чорапогащници, защото те придават страхотна линия – материята им стяга, цветът им дава много приятен тен на краката, а малките им кутийки подчертават мускула и коляното. Най-хубавите модели са на „Гришко“, прочутата фирма за балетни костюми и аксесоари.
Откъде се снабдяваш с всички тези платове, пера, марабута, камъни, пайети и ресни в невероятни цветове?
Не е лесно, защото този бизнес не е добре развит у нас. В САЩ, например, има огромни складове, в които можеш да откриеш от пиле мляко и целият Холивуд се снабдява от тях. Да не забравяме и какво е произвел драгият Китай. Едно перо, произведено там, струва петдесет цента, докато в България можеш да го купиш на цена между 7 и 10 лева.
Преди години тук не можех да намеря дори малко по-специфични копчета, докато в Италия, влезех ли в кинкалерия, главата ми „падаше“. Сега вече и у нас асортиментът не е малък. Работя с много асистентки, които постоянно обикалят всички възможни магазини и кинкалерии, и взимат мостри. Видя ли мострата, често ми хрумва и цялостната идея за дрехата.
Сега, докато работиш по костите на „Синатра: Вегас“ 2, тананикаш ли си някой от хитовете на Синатра? Например My Way или New York, New York?
Като музикант (Кремена е виолончелистка, завършила Музикалното училище) постоянно си тананикам нещо наум докато работя – в случая, парчета от 60-те години. Музиката е неотлъчна част от всичко, което правя.
0 Коментара