„Соня Йончева докара публиката до истинска лудост“, коментира испанското списание Shangay след края на премиерата на операта „Пиратът“ в Театро Реал в Мадрид в събота вечерта.
Снимки Javier del Real
„Йончева напълно заслужава да бъде наричана дива“, писа водещият испански всекидневник „Ел Паис“. Според френското издание Opera Online с изпълнението си Йончева „се затвърждава като най-доброто сопрано в момента заедно с Ана Нетребко и Аня Хартерос“.
Вестник ABC нареди българското сопрано до Мария Калас и Монтсерат Кабайе, които „спасяват“ операта във втората половина на ХХвек. Соня Йончева ще изпълни ролята на Имоджене отново на 3, 6, 9, 12 и 15 декември. Ролята на Итулбо изпълнява нейният брат Марин Йончев. Постановката е копродукция с миланската „Ла Скала“, като единствено Соня Йончева участва и в Милано, и в Мадрид.
Ентусиазираните аплодисменти започнаха още по средата в нощта на премиерата, което е рядко срещано в мадридската опера. За шумния успех, при това в съвсем буквален смисъл, допринесе и мексиканският тенор Хавиер Камарена, друга от големите световни оперни звезди.
„Пиратът“ на италианския композитор Винченцо Белини е смятана за една от най-трудните за изпълнение опери и затова почти не се поставя в съвременните оперни зали. „Историята е пълна с толкова дълбоки и буреносни чувства, че ако изпълнителите успеят да се вмъкнат истински в кожата на своите герои, ефектът е като експлозия от атомба бомба“, каза на пресконференция няколко дни по-рано сценичният постановчик Емилио Сахи.
Директорът на „Театро Реал“ Джоан Матабош каза, че днес в света рядко изобщо се появяват изпълнители, готови да рискуват с тази опера със „свръхчовешки вокални изисквания“. Театр Реал много предизвикателно „прогнозира“ и прецизно позна развръзката от премиерата на „Пиратът“. В тази хроника на един предизвестен триумф поканата, която получихме, гласеше: „Искате ли да дойдете на премиерата и да видите как Йончева ще взриви публиката?“
0 Коментара