Page 35 - Book _WEB_130
P. 35
пер ли в „к оронат а“
нещо, което се надявам никога границите на своето опожаре-
да не се възстанови - това е раз- но столетие!
рушителното ни отношение Ето какво е написал компози-
към крехкия баланс в приро- торът Aрнолд Шьонберг вед-
дата. Ние нахлуваме стихийно нага след като чул симфонията
в нейните последни крепости за пръв път: “Усетих стремежа
и наивно смятаме, че тя не знае към недостижимото. Усетих
как да се отбранява. Има неща страданието на невдъхновени-
в поведението ни като цивили- те. Видях сблъсъка на доброто
зация, които трябва да проме- и злото. Видях човека, изтеза-
ним. Вирусът не е случайност ван от емоцията на своето же-
- той е закономерност. Ако лание за вътрешна хармония.
вместо да отнемаме от баланса Усетих човешкото същество,
в природата, се опитаме да до- неговата драма, неговата ис-
принасяме към него, сигурно тина... най-безмилостната ис-
няма да ни се налага да носим тина!” Третата симфония е маг-
маски. нум опус, посветен на майката
Ако трябва да нарисуваш, природа в шест зашеметяващи
напишеш или изпееш утреш- части, в които сякаш е събра-
ния ден – коя картина, песен, но всяко дихание във всички
книга щеше да е? кътчета на планетата. A шес-
Аз имам силен афинитет към тата, последна част, те оставя
Малеровите симфонии и осо- без дъх и някак си ти вдъхва
бено към Третата. Тя е без надежда в човешкото начало.
съмнение шедьовър, но това, Малер бе казал, че една сим-
което я прави изключител- фония трябва да е като света - в
но интересна, е фактът, че тя нея трябва да има всичко. Но аз
сякаш е написана далеч в бъ- понякога си мисля, че самият
дещето и изпратена няколко свят би спечелил, ако се опита
века назад. Густав Малер е ху- да бъде малко повече като сим-
манист, надхвърлил времето и фония на Малер.
Надявам се никога да не се
възстанови разрушителното
ни отношение към крехкия
баланс в природата.
ж енат а дне с 33