Макар че взе „Оскар“ на оскъдните 27 години за великолепната си роля в „Момичето от Дания“, Алисия Викандер всъщност е момиче от Швеция. При това едно от шестте момчета и момичета в разделеното семейство на актриса и психиатър в Гьотеборг. Доста безперспективно начало, нали? Днес тази малка шведска перла е обявена за едно от най-модерните имена в Холивуд, където да си чужденец е, меко казано, сложно. Но макар да печели парите си в Щатите, тази крехка северна звезда предпочита да живее в Лондон: „Не мога да се приспособя към американската култура. Аз съм европейка!“.
Малката Алисия мечтае да стане балерина и едва 15-годишна заживява сама в Стокхолм, за да учи в престижната шведска Кралска танцова академия. Тя обаче се контузва, претърпява операция и балетната кариера става невъзможна. Така вместо пачка Алисия слага кринолин, за да участва в „Анна Каренина“ заедно с Джъд Лоу и Кийра Найтли. В тази първа международна артистична изява малката актриса играе влюбената в граф Вронски Кити. И вихрушката започва. „Обичам да излизам от зоната си на комфорт“, казва скандинавската красавица и приема всяко предизвикателство.
Алисия участва в „Кралски афери“, „Петата власт“, „Седмият син“, за да стигне до наистина ключова роля – тази на красивия и умен киборг в „Ex Machina: Бог от машината“. За играта си там шведката е номинирана за наградите на БАФТА, „Златен глобус“, както и още няколко фестивала. Следват: „Мъжът от U.N.C.L.E.“ на Гай Ричи и „Повелителят на кухнята“ с Брадли Купър, където ролята е специално създадена за нея.
Звездата в короната на шеметната й кариера дотук е образът на художничката Герда Вегенер в „Момичето от Дания“ на режисьора Том Хупър. Ролята, която й донесе „Оскар“, макар екранният й партньор Еди Редмейн да беше споменаван по-често сред кандидатите за най-голямата актьорска награда. Филмът, който в арабския свят беше възприет като напълно скандален и съответно забранен, е базиран върху едноименния роман на Дейвид Еберсхоф.
Той разказва биографичната история на бохемското семейство художници Ейнар и Герда Вегенер, живеещи в Копенхаген в 20-те години на миналия век. Ейнар е известен художник на пейзажи, а Герда е налагащ се портретист, която е в сянката на своята половинка. След като се съгласява да бъде модел в портрет на Герда, в който трябва да си сложи женски дрехи и обувки, в Ейнар се пробуждат силни чувства. Въвлечена в малката и уж безобидна игра, Герда позволява на съпруга си да изследва своето алтер-его „Лили“ в по-сериозни дълбочини. Лили Елбе е известна като първата транссексуална жена в историята, която се подлага на операция за смяна на пола си. На фона на огромната драма на своя съпруг, който се усеща като жена, Герда изживява невъзможната си любов към него, пренебрегва пълното с предразсъдъци общество от началото на миналия век и творческото си его и остава до любимия си във всички му мъчителни превъплъщения. И макар че Еди Редмейн е наистина впечатляващ в трудната си роля, именно пълната с живот Алисия дава истинския заряд на този филм. „Готова съм за малко слава!“, казва скандинавската звезда и я получава.
Тези дни по екраните тръгна нова лента с участието на шведския талант. Алисия си партнира с Мат Деймън, Джулия Стайлс, Венсан Касел и Томи Лий Джоунс в „Джейсън Борн“ – поредицата за смъртоносния агент на ЦРУ, създадена по героите на Робърт Лудлум.
Целия текст четете в новия ни брой.
0 Коментара