Page 79 - Book JD04_WEB_Pages
P. 79
лег ен ди
тах на две фантастични баби 19-годишна. Тя прави своя де-
– и по майчина, и по бащина бют в операта през далечната
линия. Вслушвах се в думите 1955 г. в Модена – с трудната
им. Едната казваше: „Мирела, в партия на Микаела от „Кар-
живота има и трудни моменти, мен“ на Бизе. Ролята ще оста-
ако ти се плаче, плачи, но ви- не за нея любима през целия
наги върви напред!“ А другата й живот, неслучайно Мирела
я допълваше: „Понякога и чер- ще кръсти дъщеричката си
ни дни настъпват, но помни, Микаела. Певицата, вече забе-
че в тунела винаги има свет- лязана от ценителите и крити-
лина“. Бабините съвети много ците, сключва брак с пианиста
ми помогнаха. Правех нещата Леоне Маджера – младеж от
с радост и ми се получаваха“, богато семейство, пианист
припомня в интервю за ита- и диригент. Кариерите им
лианската преса певицата. тръгват възходящо нагоре.
Приятел на баща й е близък През 1958-а Мирела печели
с Бениамино Джили. Майка конкурс за ролята на Мими в
й я води при него в Рим, за да „Бохеми“ на Пучини в Театро
я прослуша. „Ако съумее да Реджио в Торино. Тази роля ще
съхрани гласа си, това дете ще й донесе след време световно
стане голяма артистка, защо- признание. А в партньорство
то пее с емоция“, казва тогава с млечния си брат Лучано Па-
Джили. Мирела успява да съх- вароти, Мирела ще пее в най-
рани гласа си и от симпатично големите театри на планетата.
хлапе с вирнато носле и бели Двамата с Павароти до днес
бузки се са считани за най-добрите из-
превръща в красива пълнители на Мими и Рудолф
и гласовита девойка. в „Бохеми“ за всички времена.
Излиза на професионална- Двамата си говорят галено на ват местния диалект в Модена. Мирела Френи и Лучано Пава-
та сцена съвсем млада - едва „Нана“ и „Нано“, като използ- Френи е постоянна роти в „Дъщерята на полка“
партньорка с Павароти на Гаетано Доницети.
както на сцената, така и в зву-
козаписното студио. През
1961 г. Френи дебютира в бри-
танската Кралска Опера в ро-
лята на Нанета във „Фалстаф“
на Верди. Година по-късно е
дебютът и в „Ла Скала“. В Ме-
трополитен опера пее за пър-
ви път през 1965 г. - ролята на
Мими, а по-късно и Лиу в „Ту-
рандот“ на Пучини, Маргарита
във „Фауст“ и Жулиета в „Ромео
и Жулиета“ на Гуно. Участва и
във филма „Мадам Бътерфлай“
заедно с Пласидо Доминго и
под диригентството на Хер-
берт фон Караян и режисурата
на Жан-Пиер Понел. През 1976
г. се снима във филма на Понел
„Сватбата на Фигаро“ в кокет-
ната роля на Сузана.
Разривът в семейството на Ле-
оне Маджера настъпва през
1976-а. По онова време Нико-
лай Гяуров вече се е разделил
с първата си съпруга, пиа-
нистката Златина Мишакова.
„Не предполагах, че някога
ще се омъжа за Гяуров. Да, за-
белязвах го, представителен,
красив мъж, но нищо повече.
Двете семейства – моето и
Мирела Френи с Караян и Павароти.
ж енат а дне с 77